maandag 24 november 2008

Traktatie(s).


Ik heb een kopje “Traktaties” op mijn blog,
daarin staan allerlei verschillende soorten traktaties.

Er zijn traktaties met allemaal snoep,
maar ook wat gezondere traktaties.
Ik vind dat snoep bij kinderen wel moet kunnen,
maar dat dit niet 'moet' overheersen!


Vooral niet bij een kind die alleen maar snoepgoed trakteert op het kinderdagverblijf. Misschien zijn de ouders het er niet mee eens dat een kind zoveel snoep krijgt. Als er getrakteerd word zou ik er zelf voor kiezen om minimaal 1 snoepje en maximaal 3 snoepjes trakteren. Het overige word dan in de vakjes van de kinderen gezet (die meestal aanwezig zijn in het kinderdagverblijf). Zelf zou ik ervoor kiezen om een traktatie te maken met een Danoontje toetje en iets snoep. Dan zou ik de kinderen het Danoontje toetje laten opeten en de rest mee te geven, zodat de kinderen het thuis op kunnen / mogen eten. Zo kunnen de ouders er ook nog ‘toezicht’ op houden dat niet alles in een keer op gegeten word als dit niet bij hun waarden en normen past! Dit is hoe ik er nu over denk. Je mag gerust op dit bericht reageren.

Geen opmerkingen: