maandag 10 november 2008

Baby in auto

Ik keek rond op internet en zag op een site dit berichtje!

"Politie redt achtergelaten baby uit auto."
De politie heeft in Ossendrecht een acht maanden oude baby gered uit een geparkeerde auto. Men vermoedt dat de baby daar al minstens enige uren alleen in lag. Een inwoonster van de plaats had melding gemaakt van het achtergelaten kindje. De politie heeft na de bevrijding de ouders opgezocht. De 27-jarige moeder verklaarde dat ze het kind in de auto had gelegd zodat de vader het mee kon nemen naar zijn werk. Het vermoeden bestaat dat de ouders teveel alcohol gebruiken. Om deze reden is al eerder een peuter bij hun uit huis geplaatst. De baby mankeerde overigens niets. Dit bericht is van 12 - 07 - 2008.

Mijn mening.
Ik vind persoonlijk dat je een kind (of meerdere) niet alleen in de auto kan laten zitten, ook niet als er een klein stukje van het raam open staat!Dit kan dan voorkomen zoals hierboven staat beschreven maar ook kunnen ouders dit doen als ze even naar de winkel moeten of snel even naar de supermarkt. Het is natuurlijk wel zo dat kinderen in een zitje zitten met hun gordel om. Maar je weet nooit wat er kan gebeuren! Kinderen kunnen best slim zijn en hebben soms hele 'onverwachte’ dingen die ze doen. Als ouder zou ik mijn kind (of meerdere) kinderen meenemen de winkel in of even bij opa / oma laten zodat hun goed toezicht kunnen houden. Jullie mogen uiteraard jullie mening geven.

Geen opmerkingen: