zaterdag 1 november 2008

Brainstormen, Tanden Poetsen

Zoals jullie wel hebben kunnen lezen
op mijn blog in bibliotheek.

Heb ik een aantal berichtjes over “Tanden Poetsen”.
Hierin heb ik mij verdiept en ben ik over gaan ‘brainstormen’.

Voordelen van ‘tanden poetsen’:
- Als kinderen het jong leren,
doen ze dit hun gehele leven.
- Adem ruikt fris.
- Tanden blijven langer wit en zien er mooier uit.
- Alle etensresten worden weggepoetst.
- Er zijn genoeg liedjes en verhaaltjes wat
voor het kind een extra stimulans is.
- Voor kinderen zijn er verschillende kleuren / motieven
tandenborstels wat het kind kan aanspreken.

Nadelen:
- Kinderen willen niet altijd poetsen.
- Het beste is om 2 keer per dag te poetsen, hier willen kinderen de ‘tijd’ niet voor nemen en kunnen daardoor ‘dwars’ doen tegenover dit onderwerp.
- Het kan voor kinderen als een verplichting voelen en dat vinden ze niet prettig.

Geen opmerkingen: